Co zwiera usługa pozycjonowania strony? Najważniejsze elementy SEO

Jeżeli prowadzisz biznes w sieci, bez wątpienia natknąłeś się już na pojęcia SEO i pozycjonowanie stron. To jedne z podstawowych elementów marketingu internetowego, który umożliwia firmom dotarcie do klientów i zwiększanie przychodów. W poniższym artykule omawiamy najważniejsze zagadnienia związane z optymalizacją stron internetowych. Sprawdzamy, co składa się na usługę pozycjonowania witryny i jakie działania najczęściej wykonuje się, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie i SEO – kluczowe informacje

SEO (z angielskiego Search Engine Optimization) oznacza ogół działań, jakie podejmuje się w celu podniesienia i utrzymania wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce Google na określone frazy kluczowe.

Pozycjonowanie strony internetowej to pojęcie, które często stosuje się zamiennie dla SEO, chociaż większość ekspertów sugeruje, że należy je rozdzielać. Dlaczego? Pod określeniem SEO zwykle kryją się jedynie działania on-site, czyli dotyczące pracy w ramach optymalizowanej witryny. Pozycjonowanie jest znacznie szerszym terminem, które mieści w sobie zarówno on-site, jak i off-site, czyli zadania realizowane poza stroną internetową. Zalicza się do nich m.in. analitykę internetową, link building czy działania z zakresu content marketingu.

Tyle teoria. Jak pokazuje praktyka, agencje marketingu internetowego posługują się różnymi określeniami, zaliczając różne elementy do SEO i pozycjonowania. Z tego względu warto wiedzieć, czego można oczekiwać, korzystając z profesjonalnych usług, które mają na celu wypromowanie witryny w sieci.

Co wchodzi w skład SEO?

SEO to kluczowy – chociaż niejedyny – element pozycjonowania strony internetowej. Dzięki określonym działaniom, jakie wchodzą w jego skład, witryna internetowa może lepiej odpowiadać na oczekiwania algorytmów Google.

Efektem dobrze przemyślanej i konsekwentnie wdrażanej strategii SEO jest zwiększenie widoczności pozycjonowanej witryny w wynikach wyszukiwania.

Do działań SEO zalicza się m.in.:

  • Optymalizację treści, jakie znajdują się na stronie internetowej – tekstów, grafik, zdjęć i innych elementów.
  • Skrócenie czasu ładowania się strony.
  • Usunięcie błędów technicznych, jakie znajdują się na stronie.
  • Optymalizację przekierowań i/lub linków kanonicznych.
  • Zaprojektowanie przyjaznej użytkownikowi, możliwie nieskomplikowanej i logicznie uporządkowanej architektury witryny.

Terminem zbliżonym do SEO – zarówno semantycznie, jak i brzmieniowo – jest SXO, czyli skrót powstały z połączenia SEO i UX (user experience). Mianem SXO określa się działania, które łączą w sobie optymalizację witryny pod kątem algorytmów wyszukiwarki oraz oczekiwań użytkowników. Więcej wartościowych informacji na temat SEO, SXO, pozycjonowania i marketingu internetowego znajdziesz w bazie wiedzy IDEOON – warszawskiej agencji interaktywnej z ponad 10-letnim doświadczeniem.

Na czym polega usługa pozycjonowania strony www?

Pod pojęciem pozycjonowanie strony internetowej mieści się wszystko to, co opisaliśmy w poprzednim akapicie – czyli wszystkie działania SEO – oraz… nieco więcej. Decydując się na pozycjonowanie witryny, możesz spodziewać się następujących działań:

  • Audyt strony – zarówno pod kątem zgodności z wymaganiami Google, jak i pod względem funkcjonalności, przyjazności dla użytkownika. Podczas audytu poznajesz wszystkie słabe strony swojej witryny i dowiadujesz się, co należy zmienić, aby zwiększyć jej popularność.
  • Analiza konkurencji– w zależności od specyfiki pracy agencji, ten element może łączyć się z audytem strony lub stanowić integralny dodatek do uzyskanych wniosków.
  • Strategia pozycjonowania strony – stworzona na podstawie pozyskanych danych i wniosków, jakie zostały z nich wyciągnięte.
  • Stworzenie mapy strony www.
  • Tworzenie wysokiej jakości contentu, likwidacja zduplikowanych treści (duplicate content), optymalizacja nagłówków, właściwe rozmieszczenie fraz kluczowych.
  • Link building – ocena jakości linków zewnętrznych i wewnętrznych oraz pozyskiwanie nowych linków.

Skuteczne pozycjonowanie strony, prowadzone przez doświadczonych specjalistów, może przynieść spektakularne rezultaty: pozycję w TOP 10 Google, zwiększenie ilości użytkowników odwiedzających witrynę, wzrost przychodów i konkurencyjną przewagę nad pozostałymi firmami z branży.

Kontakt z nami

Zobacz inne wpisy

5 czerwca 2025

Nowoczesne strony dla branży beauty/ kosmetycznej

W świecie, gdzie wizerunek to nie tylko detal, lecz fundament decyzji zakupowych, strona internetowa salonu beauty musi być piękna, intuicyjna i skuteczna. Nie wystarczy dziś założyć profil na Instagramie czy dodać wizytówkę w Google. Jeśli chcesz, by klientka zapisała się właśnie do Ciebie potrzebujesz strony www, która zachwyca wizualnie i sprzedaje bez słów. Nowoczesne strony […]

29 kwietnia 2025

Co to jest agencja interaktywna?

Agencje interaktywne odgrywają dziś kluczową rolę w świecie marketingu cyfrowego i projektowania online. W czasach, gdy obecność w internecie jest fundamentem biznesowego sukcesu, wiele firm zastanawia się, czym właściwie jest agencja interaktywna i czy warto z nią współpracować. Na czym polega działalność agencji interaktywnej? Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w kompleksowych usługach z zakresu […]

23 kwietnia 2025

Co to jest i na czym polega pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to strategia SEO (Search Engine Optimization), która koncentruje się na zwiększaniu widoczności firmy w wyszukiwarkach dla użytkowników znajdujących się w tej samej lokalizacji co firma. Celem jest pojawienie się firmy na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania dla osób szukających produktów lub usług w swojej okolicy. To kluczowa strategia dla przedsiębiorstw lokalnych, chcących dotrzeć […]

19 listopada 2024

Jak powstaje strona internetowa? Etapy tworzenia strony www

Tworzenie strony internetowej to złożony proces wymagający staranności i dokładnego planowania. Poniżej przedstawiam rozwinięty opis wszystkich etapów, dzięki którym można stworzyć witrynę, która będzie nie tylko estetyczna, ale również funkcjonalna i przyjazna użytkownikowi. Etapy tworzenia strony www: 1. Analiza potrzeb i celów projektu Pierwszym i najważniejszym etapem jest dokładne określenie celów, jakie ma realizować strona […]