Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Prawdopodobnie każdy, kto decyduje się na pozycjonowanie swojej strony www, chce jak najszybciej zobaczyć spektakularne efekty – podniesienie pozycji w wyszukiwarce (najlepiej znalezienie się w upragnionym TOP10), zwiększenie liczby konwersji i wzrost przychodów firmy. Oczywiście wszystkie z tych rzeczy są jak najbardziej osiągalne, zwykle jednak trzeba na nie poczekać. Każdy, kto twierdzi inaczej – oferuje szybkie pozycjonowanie i błyskawiczne rezultaty działań SEO – powinien wzbudzać Twoją czujność. Dlaczego? Ile czasu potrzeba, aby osiągnąć efekty pozycjonowania? Specjaliści z agencji interaktywnej IDEOON z Częstochowy rozwiewają wszystkie wątpliwości związane z tym tematem.

Jakie rezultaty daje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to ogół działań – zarówno on-site, jak i off-site – których celem jest poprawa widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz realizacja innych założeń, wynikających z potrzeb i oczekiwań konkretnego biznesu. Mogą być to m.in.:

  • Budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów.
  • Zwiększenie organicznego ruchu na stronie, wzrost liczby konwersji, pozyskiwanie wartościowych leadów.
  • Dywersyfikacja kanałów reklamowych i realizowanie celów wynikających ze strategii marketingowej.
  • Poprawa user experience i udoskonalenie funkcjonalności strony pod kątem doświadczeń użytkowników.
  • Budowanie autorytetu marki – pozycji eksperta w danej branży.

Wszystkie cele powinny zostać ujęte w strategii SEO, a ich realizacja powinna być ściśle monitorowana.

Co wpływa na tempo pozycjonowania?

Pozycjonowanie to długotrwały proces, którego rezultaty pojawiają się stopniowo. Kiedy? Niestety, nie sposób tego jednoznacznie ocenić. Tempo prac zależne jest od wielu czynników. Zaliczamy do nich:

  • Konkurencyjności branży i słów kluczowych – jeżeli zależy Ci na pozycjonowaniu popularnej frazy (np. odzież damska), pozycjonowanie bez wątpienia będzie wymagało sporo czasu i wysiłku. Im mniej konkurencyjne frazy wykorzystujesz, tym szybciej zauważysz efekty SEO.
  • Twojej witryny – optymalizacja rozbudowanego e-commerce lub strony www z wieloma podstronami bez wątpienia będzie bardzo pracochłonna. Podobnie będzie w przypadku witryn, które wymagają gruntownej przebudowy, zapełnienia wartościowymi treściami.
  • Historii pozycjonowania – jeżeli w przeszłości Twoja strona www była pozycjonowana z wykorzystaniem niedozwolonych praktyk, w wyniku czego otrzymała karę od Google, zwiększenie jej widoczności może być trudne i zabrać wiele czasu.

Jak widzisz, w estymacji czasowej SEO uwzględnia się wiele zróżnicowanych czynników związanych z Twoim biznesem i Twoją witryną. Niezwykle ważne jest również doświadczenie agencji, z którą współpracujesz. Dlaczego? Pozycjonowanie to praca, która wymaga nie tylko praktyki, ale również nieustannego poszerzania swojej wiedzy ze względu na zmieniające się algorytmy Google. To, co sprawdzało się wczoraj, dzisiaj nie przynosi już rezultatów. Tylko prawdziwi specjaliści są w stanie nadążyć za dynamicznymi zmianami i zagwarantować Ci najlepsze efekty.

Ile czasu potrzeba, by zobaczyć efekty pozycjonowania?

Wiele agencji lub specjalistów od SEO oferuje usługę szybkiego pozycjonowania. Oczywiście, szybko dla każdego może oznaczać co innego, jeżeli jednak natkniesz się na ofertę, która obiecuje Ci TOP10 w ciągu dni lub tygodni, w Twojej głowie powinna zapalić się czerwona lampka.

W najlepszym wypadku taka zagrywka może okazać się jedynie tanim chwytem marketingowym. W najgorszym – może zwiastować poważne problemy. Osoby oferujące szybkie SEO często wykorzystują niedozwolone techniki pozycjonowania (tzw. black-hat SEO), które mogą zostać ukarane przez Google. W jaki sposób? Poprzez filtr, który obniży Twoją pozycję w wyszukiwarce lub poprzez bana, który całkowicie wykluczy Cię z wyników Google.

Profesjonalne agencje SEO, korzystające ze sprawdzonych (i dozwolonych!) praktyk, osiągają pierwsze z założonych efektów w ciągu kilku miesięcy. Najczęściej – w zależności od wspomnianych w poprzednim akapicie czynników – jest to od 3 do 12 miesięcy.

Co ważne, osiągnięcie wymarzonego efektu nie oznacza końca pracy nad SEO. Pozycja w Google nie jest dana raz na zawsze. Należy ją stale monitorować i podejmować wysiłki, które pozwolą ją utrzymać przez długi czas.  

Kontakt z nami

Zobacz inne wpisy

24 sierpnia 2023

Znaczenie Google Moja Firma w Obszarze Częstochowy i Okolic

W dynamicznym świecie dzisiejszego marketingu cyfrowego, obecność w wynikach wyszukiwarek staje się niezbędna. Stanowisko wielu przedsiębiorców, którzy uważają, że nie potrzebują widoczności online, ponieważ posiadają stałe grono klientów, może prowadzić do tego, że ci klienci w przyszłości przekroczą progi konkurencyjnych firm. Konkurencja może zyskać przewagę, oferując usługi online lub prezentując ceny na stronach internetowych. Wówczas […]

28 kwietnia 2023

Co zwiera usługa pozycjonowania strony? Najważniejsze elementy SEO

Jeżeli prowadzisz biznes w sieci, bez wątpienia natknąłeś się już na pojęcia SEO i pozycjonowanie stron. To jedne z podstawowych elementów marketingu internetowego, który umożliwia firmom dotarcie do klientów i zwiększanie przychodów. W poniższym artykule omawiamy najważniejsze zagadnienia związane z optymalizacją stron internetowych. Sprawdzamy, co składa się na usługę pozycjonowania witryny i jakie działania najczęściej […]

28 kwietnia 2023

Dlaczego warto pozycjonować stronę? Najważniejsze korzyści z SEO

Prowadzisz biznes, masz stronę internetową, jesteś obecny w social media, ale… wciąż brakuje Ci klientów? Z niepokojem spoglądasz na konkurencję i zastanawiasz się, co robić, aby rozpędzić swoją firmę? Rozwiązaniem Twoich problemów może być pozycjonowanie strony internetowej. Przekonaj się, dlaczego i sprawdź, w jaki sposób możesz zyskać dzięki inwestycji w profesjonalne SEO. Czym jest SEO […]